Verslagen/Nieuws JO23-2

JO23-2, vriendenteam ten top  (najaar 2023)

Bier, slecht voetbal, een net iets te dikke linksback en de befaamde derde helft. Wie denkt aan een vriendenteam zal waarschijnlijk zoiets voor zich zien. En als we heel eerlijk zijn, herkennen wij van JO23-2 onszelf ook in deze stereotypen. Een biertje op zijn tijd valt bij de meeste jongens wel in de smaak en wij hebben Sep daar liever ook niet spelen. Maar dat is juist de magie van een vriendenteam. Het draait niet alleen om sport maar er zit zoveel meer achter. Op 25 mei 2021 maakte Jack de WhatsAppgroep ‘Team’ aan. De rest is geschiedenis. Heel veel kannen, tegendoelpunten, gezelligheid en paarden in de gangen volgden. Niemand had op dat moment zich kunnen voorstellen hoe goed bevriend iedereen nu met elkaar is. Als je dan ook nog eens nagaat dat de helft van ons elftal amper wist van elkaars bestaan is het extra bijzonder. Alle trainingen op veld 5 en de late uurtjes in de kantine hebben ervoor gezorgd dat onze band met elkaar verder gaat dan de krijtlijnen van het voetbalveld. We zijn namelijk al in Spanje en Griekenland gespot met het team en deze vakanties waren natuurlijk legendarisch. Dit zou nooit hebben plaatsgevonden zonder alle momenten die we samen meemaken op de club, met of zonder bal. Met Facta, binnen de club ook wel bekend onder de bijnaam DKZN, en Paul langs de lijn wordt er af en toe nog wel grappig gevoetbald door hun aanwijzingen maar meer zit er vaak niet in helaas. Desalniettemin gaan we er als een echt team helemaal voor. Zoals Paul ooit sprak de eerste wedstrijd: “Er moet gewonnen worden”. En met die instelling betreden we dan ook iedere week het veld.

Het team en de sfeer in de kantine brengen ons echt samen. We zijn VV Papendrecht dan ook dankbaar voor hoe ze ons met open armen hebben ontvangen. Inmiddels omgedoopt tot de adoptiezonen van de club maakt dat we allemaal stiekem wel een beetje trots zijn op ons team. En dat is natuurlijk niet vanwege onze voetbalprestaties, maar vanwege het feit dat wij dat ‘ene’ vriendenteam van Papendrecht zijn.