Afgelastingen

Indien noodzakelijk worden velden gekeurd door een KNVB-official. Als wedstrijden of trainingen zijn afgelast, wordt dit zo snel mogelijk gemeld. Afgelastingen kunnen vermeld worden per app, op deze pagina, op Facebook, Instagram of via een nieuwsbericht op de website van VV Papendrecht. Je kunt voor de zekerheid ook je trainer of leider benaderen.

Plaatselijke afgelasting

Bij twijfel over de gesteldheid van de voetbalvelden worden die gekeurd door een consul. Bij VV Papendrecht is het streven om dit doordeweeks rond 16.00 uur te laten plaatsvinden en in het weekend omstreeks 7.30 uur. De consul bepaalt of een veld bespeelbaar is en eventueel hoelang erop gespeeld zou kunnen worden. Bij weekendkeuringen heeft hij of zij de mogelijkheid om voor de middagwedstrijden het veld op een later tijdstip te herkeuren. Dit laatste wordt per vereniging vastgesteld.

U zult begrijpen dat het op dergelijke dagen druk is in de Commissiekamer. Enerzijds dienen verenigingen geïnformeerd of geraadpleegd te worden, anderzijds wil iedereen weten of zijn of haar wedstrijd doorgaat. Dit geldt zeker voor de wedstrijden die om 8.30 uur beginnen. Het kan hierdoor gebeuren dat u even geduld moet hebben, eer u te woord kan worden gestaan.

Algehele afgelasting

Bij extreme omstandigheden als slecht weer kan de KNVB voor een speelronde besluiten tot een algehele afgelasting, zowel landelijk als per district. Van deze afgelastingen wordt onder meer melding gemaakt op Teletekst. Zie hiervoor NOS Teletekst pagina 603. Papendrecht 1, Papendrecht 35+1 en Vrouwen 1 spelen in het district West II, alle overige teams spelen in het district Zuid I waarbij een onderscheid is tussen categorie A en B.

Categorie A: Zaterdag 1, 2, 3 en Vrouwen 1
Categorie B: Alle overige teams.

Afgelastingen (vanuit Sportlink)