17 oktober 2024

Papendrecht MO20-1 speelde als nummer 3 uit de stand op zaterdag 12 oktober bij de nummer 2, ST Almkerk/Altena MO20-1. De wedstrijd werd niet gespeeld zoals ze gewend zijn. Vanwege een aantal blessures bij de tegenpartij was ervoor gekozen om 9 tegen 9 te spelen. Na het beginsignaal was het voor de rood-zwarten nog even inkomen. Dit gold niet voor de thuisploeg die dankzij treffers in de 10e en 12e minuut op 2-0 kwamen. Dat de score niet verder opliep, kwam dankzij goede verdedigende acties van Yalda, al had Papendrecht zeker ook wel kansen. In de rust werden enkele dingen besproken. De trainers hadden er alle vertrouwen in dat de meiden het nog recht zouden kunnen trekken. Ze hebben zich vaker teruggeknokt.

De meiden van VV Papendrecht lieten zich in de tweede helft veel meer zien dan voor rust en waren gedreven om te gaan scoren. In de 56e minuut knalde Loïs de 2-1 tegen de touwen. Het was spannend. Beide teams gaven niet op. Toen de Papendrechtse meiden in de 79e minuut een vrije trap kregen, zag Yalda haar kans schoon en schoot de 2-2 binnen. Dit was tevens de uitslag van de laatste wedstrijd van de eerste fase. De meiden kunnen hun welverdiende rust pakken en over een paar weken er weer vol tegenaan gaan. Tot snel!