Scheidsrechterscommissie

Een heel belangrijke commissie binnen VV Papendrecht is de Scheidsrechterscommissie. De aanwezigheid van een scheidsrechter wordt vaak als vanzelfsprekend gezien. Het zijn echter mensen met passie voor voetbal die in hun vrije tijd op het veld staan, zodat onze leden hun wedstrijden kunnen spelen. De scheidsrechter is een essentieel onderdeel van voetbal. Zonder arbiters kunnen we immers niet voetballen. Hij of zij speelt een belangrijke rol op én buiten het veld. De scheidsrechter draagt bij aan een sportief en eerlijk verloop van de wedstrijd. Dit betekent meer plezier bij alle deelnemers aan het voetbal.

Scheidsrechterscoördinator

De Scheidsrechterscoördinator vervult een belangrijke taak binnen de club. Scheidsrechterscoördinator Aad Koot heeft de leiding over onze clubscheidsrechters en zorgt ervoor dat de wedstrijden waarvoor de KNVB geen scheidsrechter heeft aangewezen, geleid worden door één van onze arbiters. Verder begeleidt hij onze clubscheidsrechters en beoordeelt hij arbiters in opleiding. VV Papendrecht heeft een hechte groep leidsmannen en -vrouwen, zowel jong als ervaren. We kunnen echter nog wel wat nieuwe mensen gebruiken. Onze Scheidsrechterscoördinator Aad Koot is maar al te graag bereid om nieuwe scheidsrechters, in samenwerking met de KNVB, gedegen op te leiden.

Opleiding

De opleiding tot pupillenscheidsrechter/spelbegeleider bestaat uit 2 theoretische bijeenkomsten van 2,5 uur, een deel zelfstudie en opdrachten dat ongeveer 5 uur kost en het leiden van 2 stagewedstrijden op onze club. De opleiding tot verenigingsscheidsrechter bestaat uit 4 bijeenkomsten van 3 uur, een deel zelfstudie en opdrachten dat ongeveer 8 uur kost en het leiden van (minimaal) 4 wedstrijden. De cursus is vooral praktijkgericht. Uiteraard krijg je ook theorie over de spelregels, maar de hoofdmoot gaat over praktijksituaties.

Contact opnemen kan door Aad Koot aan te spreken. U kunt ons ook mailen.

Jeugdafdeling: jeugd@vvpapendrecht.nl.
Secretaris Edwin Schreurs: secretaris@vvpapendrecht.nl.

Aad Koot

Heb je interesse om onze Scheidsrechterscoördinator te ondersteunen, wil je toetreden tot de Scheidsrechterscommissie of zou je wedstrijden willen fluiten, laat dat ons dan weten.