Financieel Contactpersoon

VV Papendrecht heeft al jaren een sponsordeal met ING, de hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal. Een onderdeel daarvan is het programma ‘Niemand Buitenspel’. Dit is bedoeld om het taboe op verborgen armoede te doorbreken. In elk jeugdelftal zit, zo blijkt uit cijfers van Jeugdfonds Sport & Cultuur, gemiddeld één kind uit een gezin met financiële zorgen. Voor hun ouder(s) en/of verzorger(s) is het vaak lastig om de contributie of andere kosten van een voetbalclub op te brengen. ING wil de drempel om te praten over financiële problemen en schulden verlagen want vaak zijn er meer mogelijkheden dan de ouder(s) en/of verzorger(s) weten om toch te kunnen voetballen, ook als er even geen geld is.

Via de website www.ing.nl/niemandbuitenspel kunnen mensen met geldzorgen op een eenvoudige, laagdrempelige en anonieme manier gebruikmaken van de online middelen van Geldfit en de VoorzieningenWijzer. De website zorgt ervoor dat leden van amateurclubs in een oogopslag kunnen zien welke voorzieningen er zijn in hun gemeente. Natuurlijk zijn er ook mensen die digitaal niet zo vaardig zijn, er geen toegang tot hebben of gewoon graag even iemand willen spreken over dit onderwerp. Daarom is de financieel contactpersoon geïntroduceerd binnen onze club, iemand bij wie leden terechtkunnen voor vragen over dit onderwerp. Susan Verschuren is door het bestuur aangesteld als financieel contactpersoon. Zij wijst leden op de hulp en (lokale) voorzieningen die beschikbaar zijn, bespreekt de mogelijkheden en begeleidt hen bij het aanvragen van deze regelingen. Op deze manier proberen we mensen met geldzorgen te ondersteunen.

E-mail: niemand_buitenspel@vvpapendrecht.nl

Financieel Contactpersoon Susan Verschuren