Van de bestuurstafel (05-2024)

Het seizoen zit er weer bijna op. De standaardelftallen (Zaterdag 1, Zaterdag 2 en Vrouwen 1) hebben zich gehandhaafd. Zaterdag 1 heeft zelfs nog kans op een toetje in de vorm van de nacompetitie met als eventuele beloning promotie naar de 4e divisie. De afsluiting van het seizoen betekent dat wij afscheid gaan nemen van onze hoofdtrainer Johan Sturrus en zijn assistent-trainer Richard Nardten. Johan zal zijn trainerscarrière voortzetten bij NSVV en Richard zal betrokken blijven bij zijn cluppie. Ook een afscheid bij de vrouwen. Herman Woudenberg heeft aangegeven te stoppen als trainer van Vrouwen 1.

Op 4 mei is de hindernisbaan feestelijk geopend door Martin van Waardenberg. Het initiatief van Danielle Matena, Ton Rutteman en Jerry Jansen (Survival Academy) is een aanwinst voor onze club. De Survival Academy zal de lessen gaan geven. Het onderhoud van de baan zal worden uitgevoerd door De Buitenploeg. De Buitenploeg en vele andere vrijwilligers hebben een grote bijdrage geleverd aan de realisatie van de baan. De Buitenploeg heeft daarvoor en vanwege alle andere werkzaamheden die de groep al vele jaren uitvoert namens het bestuur een Certificaat van Waardering ontvangen.

Minder leuk nieuws ontvingen we van de KNVB. Als club hebben wij een signalering ontvangen dat de club de duidingsgrens heeft overschreden van de ongeregeldhedenscore. Hiermee wordt bijgehouden hoe vaak een club schuldig is bevonden aan ongeregeldheden tijdens wedstrijden. Deze regeling is 10 jaar geleden door de KNVB ingesteld en is voor de eerste keer overschreden door VV Papendrecht. Er heeft ondertussen ook een duidingsgesprek plaatsgevonden met de verenigingsadviseur van de KNVB. Die heeft een toelichting gegeven op de regeling en uitgelegd wat de gevolgen zijn bij verdere stijging van de score. Het bestuur vindt het zorgelijk dat wij als club de duidingsgrens hebben overschreden. We verwachten dat alle actieve spelers die over de grens zijn gegaan, al dan niet bestraft, zich achter de oren zullen krabben en zich afvragen of dit de manier is om je geliefde sport te bedrijven. De KNVB verwacht een plan van aanpak dat ervoor zorgt dat iedere VV Papendrechter zich ervan bewust wordt dat fysiek en verbaal geweld niet op een voetbalveld thuishoren. De komende weken zal het plan van aanpak worden opgesteld. De daaruit voortvloeiende maatregelen zullen voor de start van het nieuwe seizoen bekendgemaakt worden.

Na een uitstel van een jaar gaat het toch gebeuren: groot onderhoud aan de velden 1 en 2. Het hoofdveld zal worden geëgaliseerd en voorzien van nieuwe drainage en een sproei-installatie. Van veld 2 zal de leemlaag verwijderd worden die op dit moment alle kunstgrasvezels verborgen houdt. De velden worden vervolgens ingezaaid en dan is het wachten op twee mooie groene matten. Het onderhoud aan beide velden start na het laatste weekend van mei. Een ander goed bericht komt van het minipupillenveld. Dit veldje, direct gelegen achter de kleedkamers, is voorzien van een nieuw hekwerk. In samenwerking met onze sponsor AH Hoveniers is dit door de werkploeg gerealiseerd. Het hekwerk biedt ruimte voor reclameborden die de komende maanden aan de man gebracht zullen gaan worden.

Als laatste wil ik de aandacht vestigen op de twee nieuwe beeldschermen in de kantine. Op deze schermen worden allerlei zaken getoond. Dit gaat van berichten van onze club, elftalfoto’s, standen, veldindelingen tot leuke voetbal- of andere sportfragmenten. Verder zult u regelmatig een quizvraag zien of algemene berichten. De schermen bieden ook de mogelijkheid om de club van extra inkomsten te voorzien in de vorm van reclame. Dave Eielts heeft zich beschikbaar gesteld om alle content te verzamelen en te delen met de beheerder van de schermen, EVG-TV. Heb je ideeën, foto’s, berichten, potentiële sponsors of wat dan ook, stuur dit naar tvschermen@vvpapendrecht.nl en we zullen kijken wat we ermee kunnen doen.

Namens het bestuur,

Edwin Schreurs