G-Voetbal

Bij Voetbalvereniging Papendrecht kunnen G-sporters al sinds het voorjaar van 2016 terecht. Wij zijn een leuke voetbalclub en nemen G-voetbal zeer serieus. Begeleiders zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Wil je sportief bezig zijn en nieuwe vrienden maken? Kom dan bij ons voetballen. Je bent van harte welkom bij de VV Papendrecht-familie.

Voor wie?

Ben je een jongen of meisje van 14 jaar of ouder en heb je een lichamelijke en/of verstandelijke beperking, meld je dan aan. Je kunt gratis een paar keer meetrainen. Onze trainers staan klaar voor jou. We gaan uit van je kwaliteiten, niet van je beperkingen.

Het geheim achter het succes is de grote diversiteit in de groep. Zowel vrouwen als mannen zijn lid van de selectie. Maar ook qua leeftijd (de jongsten zijn tieners, de oudsten veertigers) en voetbalvaardigheden kom je spelers in alle soorten en maten tegen. Veruit de meeste spelers zijn woonachtig in Papendrecht maar door de goede reputatie in de regio komen er ook spelers uit Alblasserdam, Dordrecht en zelfs Gorinchem. En dat versterkt elkaar enorm.

Het team bestaat uit spelers met uiteenlopende beperkingen waarbij het doel is om eenieder te laten presteren naar zijn of haar eigen kunnen waarbij spelvreugde voorop staat. Kortom, voetbal zoals het voor iedereen zou dienen te zijn. Om te weten wat daarmee bedoeld wordt, zou u eigenlijk eens een training of thuiswedstrijd moeten bijwonen. Op zaterdag is de aanvang altijd 10.00 uur.

Wat doen we?

We trainen 1 keer per week en spelen regelmatig wedstrijden. Zo wordt elk jaar gevoetbald tegen het VV Papendrecht-Wereldelftal, Papendrecht 1 alsook trainers en begeleiders. Niet dat die tegenstanders het de G-ploeg erg moeilijk kunnen maken want G1 triomfeert altijd. Maar er wordt ook in de zaal gespeeld en aan toernooien deelgenomen. Menig speler heeft meegedaan aan het Nationale G-voetbaltoernooi in Barendrecht.

Een hoogtepunt was wellicht het KNVB G-toernooi dat op 4 juni 2022 gehouden werd bij VV Papendrecht. Liefst 166 spelers verdeeld over 14 G-teams streden op sportpark Slobbengors om de cup met de grote oren. Een ploeg was zelfs met de echte spelersbus van PSV gekomen. Ook Minnie en Mickey Mouse alsmede Winnie de Poeh waren aanwezig. Zanger Ray zong Nederlandstalige liedjes die uit volle borst mee werden gezongen. Regelmatig moest Ray zijn microfoon afstaan aan enthousiaste spelers die vocaal eveneens uitstekend uit de voeten bleken te kunnen. Oud-profvoetballer Geert den Ouden verzorgde de prijsuitreiking. Uiteraard ontkwam hij er niet aan om met diverse spelers op de foto te gaan. Alle spelers ontvingen een mooie gouden medaille, uiteraard met een rood-zwart lint. Vanuit de KNVB maar ook vanuit de spelers en teams werden volop complimenten uitgesproken over het uitstekend georganiseerde toernooi.

Naast voetballen organiseert VV Papendrecht vele andere activiteiten. Daar mag je natuurlijk ook aan mee doen.

Materiaal

Het enige wat je nodig hebt is een paar voetbalschoenen en kleding om te trainen. Voor de wedstrijduitrusting en prachtige velden zorgen wij.

De selectie is door sponsors Castrol en Bunkerstation Papendrecht voorzien van respectievelijk tenues en trainingspakken. Ook de begeleiding is met prachtige jassen niet vergeten. Castrol levert hoogwaardige oliën, smeermiddelen, vloeistoffen en vetten voor elke toepassing die u kunt bedenken. Die zijn onder meer te verkrijgen bij Bunkerstation Papendrecht. Dat heeft aan de Merwedesingel 48 een vaste winkel van ongeveer 135 m2 met daarin een zeer ruim assortiment producten die geschikt zijn voor alle binnenvaartondernemers, ondernemers op het land en ook voor particulieren. Tevens heeft het bedrijf twee bunkerboten waarmee zeven dagen in de week de rivieren in de Drechtstedenregio doorkruist worden om de klanten op te zoeken.

Meer weten?

Neem contact op met de Commissie G-voetbal die onder leiding staat van Wim Erkelens. Of kijk op de teampagina van VV Papendrecht G1.

E-mail: g-voetbal@vvpapendrecht.nl.

Papendrecht G1 en staf 28-05-2016

Schrijf je in!

Download:

Inschrijfformulier
Informatiebrochure

Trainen

Op maandag van 19-20 uur.

De contributie bedraagt € 29,25 per kwartaal.